|
|
|
היסטוריה (2)
|
|
|
3 במאי 1808, צייר פרנסיסקו גויה , המאה התשע עשרה
מילות המפתח: בונפרטה, נפוליאון, ספרד, מרי אזרחי
ב- 2 במאי 1808 פרץ בספרד מרד נגד הכיבוש הצרפתי, ולמחרת ב- 3 במאי 1808, הרגו חיילים צרפתים קבוצה של מורדים ספרדים. הציור מתאר את רגע הוצאתם להורג של המורדים הספרדים (משמאל) על ידי חיילים צרפתים (מימין), וברקע העיר מדריד. הדמות המרכזית בציור היא המורד הספרדי, שדמותו מוארת ואליו מכוונים קני הרובה – ידיו מורמות מעלה במחווה של כניעה, גופו רפוי ופניו מלאות אימה והוא מישיר מבט בחיילים הצרפתים – ביטוי לגאווה לאומית ולבוז ולהתרסה נגד הכובשים. שימוש בניגודים בין אור לחשכה ובין כהה לבהיר כמו גם צבע הדם האדום שבולט על רקע הצבעים האחרים בציור, יוצרים תחושה של דרמטיות. גודלו של הציור: כשלושה וחצי מטרים רוחב, ויותר משני מטרים וחצי רוחב מעצים את התחושה הזו. /למידע מלא...
|
|
לה פסיונריה נואמת, 1 בינואר 1936
מילות המפתח: ספרד, מפלגות קומוניסטיות
לה פסיונריה הוא כינויה של דוֹלוֹרֵס אִיבָּרוּרִי (1989-1895), חברת המפלגה הקומוניסטית ונציגתו בפרלמנט הספרדי משנת 1931. על מאמרה הראשון לעיתון המפלגה הקומוניסטית חתמה בכינוי "לה-פסיונריה", ובו נודעה. הייתה ממתנגדיו של הגנרל פרנסיסקו פְרַנְקוֹ, מנהיג כוחות הימין וקראה לעם הספרדי להתנגד לכוחותיו בסיסמה "No Pasaran","הם לא יעברו". /למידע מלא...
|
|
המסגד הגדול בקורדובה, ספרד, שער הכניסה
צלם:
-
מילות המפתח: מסגדים, ספרד
התמונה מבטאת את יופיו של המסגד הגדול, שבנייתו נמשכה כשלוש מאות שנה, כאשר כל שליט הוסיף למבנה עושר ופאר. אחת הכניסות למסגד בנויה כקשת גדולה בתוך מסגרת מלבנית גדולה. על הקשת עיטורים בגווני שחור, לבן ואדום המשלבים סמלים גיאומטריים. /למידע מלא...
|
|