|
|
|
היסטוריה (2)
|
|
קהל יעד: חטיבה,
תיכון תאריך: חורף, 1983 שפה: עברית
|
|
הומניזם מהו?
מחבר:
בנימין ארבל
מילות המפתח: רנסנס, הומניזם
אילו ערכים ומסרים משכו כל כך את ליבם של אנשי הרנסנס בחיבוריהם של סופרי יוון ורומא? בירור זה קשור באחת התופעות המרכזיות בתרבות הרנסנס, שכיום נוהגים לכנותה "הומניזם". המושג הומניזם ניתן לפירוש באופנים שונים. מהו אותו הומניזם רנסנסי? /למידע מלא...
|
קהל יעד: חטיבה,
תיכון תאריך: 2000 שפה: עברית
|
|
מהי מהות הרנסנס?
מחבר:
מיכאל הרסגור
מילות המפתח: רנסנס
פירוש המונח רֶנֶסַנְס – תחיה. תקופת הרנסנס, אשר ארכה כ-300 שנה, מן המאה ה-14 עד המאה ה-16, היתה מהפכנית בתפישה של הקרע שחל בהיסטוריה. אנשי הרנסנס ידעו שהם התחילו תקופה חדשה, אשר יש בה סממנים של חזרה לתקופה העתיקה (יוון ורומי), אבל עיקרה הוא ניתוק מן התקופה שקדמה להם (ימי הביניים).
/למידע מלא...
|
קהל יעד: תיכון,
תיכון ומעלה תאריך: 1978 שפה: עברית
|
קהל יעד: תיכון,
תיכון ומעלה תאריך: 1998 שפה: עברית
|
|
הסיבה האמיתית למות סבתי
מחבר:
עמוס עוז
מילות המפתח: סופרים, היסטוריונים, היסטוריוגרפיה
מאמר הבוחן את ההבדל בין דעה לעובדה ובין טקטס ספרותי לטקטס היסטורי. לדעת עמוס עוז גם ההיסטוריון וגם הסופר עוסקים במעשים, בעובדות, ובקשרים האפשריים שבין מעשה למעשה ובין עובדה לעובדה. שניהם היו רוצים שהקשרים שהם קושרים יהיו מעניינים, ואם אפשר – גם מקוריים לשם כך שניהם עורכים סלקציה של הפרטים, ארגונם ועריכתם בסדר מסוים ומכוון.
/למידע מלא...
|
קהל יעד: תיכון ומעלה תאריך: 1996 שפה: עברית
|
קהל יעד: תיכון ומעלה תאריך: כסלו נובמבר, תשע"א 2010 שפה: עברית
|
|