מחברת:
נילי קרן
מילות המפתח: תכניות לימודים, שואה והחברה הישראלית
המאמר דן במקומו של לימוד השואה במערכת החינוך על רקע הכללתו כחובה בתכנית הלימודים. הוא סוקר את המאבקים שהתנהלו על ייחודיותה של השואה מול הניסיונות להציגה כאירוע בעל משמעות אוניברסאלית ואת השלבים שקדמו להכללת השואה כנושא בתכנית הלימודים. במאמר התייחסות למקומה של השואה בשיח הפוליטי והצגת המתח בין גישות היסטוריות למגמות חברתיות ופוליטיות.
/למידע מלא...
מחבר:
יואב גלבר
מילות המפתח: ספרי לימוד, תכניות לימודים, הוראת היסטוריה, פוסט-ציונות
תיאור המחלוקות בארצות הברית על תוכנם של ספרי הלימוד ועל המגמות של תכניות הלימודים. בשנות התשעים השתנתה גם הגישה הפדגוגית והוראת היסטוריה נתפסה לא כהעברת ידע אלא פרשנות של הידע ההיסטורי על ידי התלמידים. /למידע מלא...